1241800804_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tällä hetkellä minun olisi syytä olla lukemassa joko huomiseen varhaiskasvatuksen didaktiikan tenttiin tai keskiviikkona edessä olevaan pääsykokeeseen. Mutta mitä teen - kaikkea muuta. Olen sentään tietokoneellakin pääasiassa asiaankuuluvilla sivuilla vieraillut (lukenut pääsykoeblogeja, tarkistanut keskiviikon salijaon), mutta... Koitin kerran palata tenttikirjan pariin, mutta silmät menivät väkisin kiinni. Olen huono motivoimaan itseäni mihinkään.

Monet kertovat lukevansa kirjastossa, minä en ole sitä koskaan osannut. Ehkä siinä olisi puolensa - ei voisi tehdä muuta kuin lukea. Toisaalta yksin asuessani täällä ei ole mitään häiriötekijöitä (paitsi kaikki houkutukset tehdä kaikkea muuta), joten siinä mielessä ei ole tarvetta lähteä minnekään. Lisäksi vaikka kirjastoista paljon pidänkin, siellä pitäisi olla mahdollisimman hiljaa koko ajan. Ja auta armias jos vieressä sattuu istumaan joku ärsyttävä rapistelija (karkkipussia, lehden sivuja jne). Kun kerran saisin istutettua itseni kirjan ja muistiinpanojen ääreen ja saisin kunnolla aloitettua, pystyisinkin keskittymään monta tuntia. Vähän liian monta kertaa olen antanut itseni suosiolla tehdä sitten jotain muuta, kun lukemisesta ei ole tullut mitään. Eipä paljon lohduta, jos opiskelupaikka jää saamatta.

Pääsykokeen ensimmäisen vaiheen jälkeen huokaisen helpotuksesta ihan jo siksikin, että on vihdoin aikaa lukea ihan mitä vaan! Koko kesä aikaa lukea romaaneja, lehtiä, runoja, ihan mitä vaan. Olisipa keskiviikko jo ohi.